مقالات

همه آنچه باید در مورد گز فوق ممتاز انگبینی کرمانی بدانید

گز فوق ممتاز انگبینی گز کرمانی

خواص طبی انگبین‌ها 

به اعتقاد برخی، از نظر طبی انگبین ها همان شراب های رنگارنگی هستند که در سوره نحل به آنها اشاره شده است، زیرا ۴۰٪ تا ۵۰٪ از ترکیب آن یک ماده ی شیرین است که در شیمی به آن مانیت می گویند. این ماده گر چه به ظاهر نوعی قند است ولی از نظر علمی نوعی الکل شناخته شده است، الکلی که در اصل مایع نیست و مستی نمی آورد، مایعی است مفید که وقتی وارد دهان شود آن را خنک می کند و عطش را برطرف می کند، نیکنوشی که شفا را در بر دارد و هر دارویی با آن همراه شود اثرش چندین برابر می شود. روی همین اصل طبیبان و داروشناسان در قدیم دارو ها را با گز انگبین تجویز می کردند.

گز انگبین مانند سایر الکل ها خاصیت ضد عفونی کننده دارد و میکروب ها را از بین می برند. با این حال هیچگونه ضرر و حساسیت ندارند.

نخستین تجربه ای که آزمایش آن با وسایل امروزی آسان است این است که می توان مقداری میکروب خطرناک را با آن مخلوط کرده و مشاهده نمود: با این که این نوع گز یک ماده غذایی کامل است و باید محیط خوبی برای رشد میکروب ها و قارچ ها باشد نه تنها این موجودات در روی آن رشد نمی کنند بلکه به زودی از بین رفته و اجساد آنها نیز به تدریج محو و نابود خواهد شد.

این تجربه کوچک و ساده از آن جهت شایان توجه است که گز انگبین فاقد مواد سمی است و با این حال خاصیت میکروب کشی و ضد عفونی کنندگی آن از قوی ترین زهرها سمی تر است. همچنین از همه آنتی بیوتیک ها میدان عمل وسیع تری دارد. آنتی بیوتیک های موجود در این ماده با میدان عمل وسیع خود هیچگونه حساسیتی یا ضرری را متوجه انسان نمی کنند.

گز انگبین اصل دارای مقداری دیاستاز و عوامل زنده است که می توانند این میکروب ها را خورده و از بین ببرند و حتی قادرند هر ماده خارجی را که با آن مخلوط شود را از خود برانند.

  • گز انگبین به مقدار کم ملین و به مقدار زیاد مسهل است.
  • مقوی کبد، معده و روده ها است. حرارت و التهابات درونی را کاهش می دهد.
  • غم و غصه را بر طرف می سازد.
  •  سینه و گلو را نرم و سرفه را بر طرف می سازد. بهتر است که آن را با گلاب میل نمایید زیرا در این صورت مفید تر است و نفخ را زودتر فرو می نشاند.
  • اگر آن را با ماء الشعیر میل نمایید مسهل خوبی برای مبتلایان به تب های حاد است.
  • ضماد آن ضد عفونی کننده ی پوست بوده رنگ چهره را باز می نماید و اگر شیر نجوشیده را با آن مخلوط کنید و به صورت بمالید جهت طراوت گونه ها بسیار موثر است.
  • اگر دچار تب های حاد، آبله مرغان، انواع حصبه و نیز بیماری های عفونی و پیدا شدن خون در ادرار هستید از انگبین و مخصوصا شیر خشت استفاده کنید.
  • انگبین دارای ویتامین های مختلف از جمله ویتامین ( دی ) است. املاح زیاد مخصوصاً کلسیم دارد و به همین جهت برای معالجه و پیشگیری از نرمی استخوان اثری نیکو دارد.
  • برای شیرین کردن و افزایش اثر داروها می توان از آن استفاده کرد.
  • شیرینی آن نه تنها برای دندان ها مضر نیست بلکه از پوسیدگی و کرم خوردگی دندان ها جلوگیری می کند و باعث سفیدی دندان و تقویت لثه ها می شود.
  • همچنین دارای منیزیم بوده و باعث متوقف شدن سرطان می شود و قند آن برای مبتلایان به دیابت ضرر ندارد.

گز انگبین چیست؟

انگبین یا گز انگبینی نوعی «مان» است که از همزیستی نوعی حشره ی مولد انگبین با گون تولید می شود و در گذشته از مواد اصلی تولید گز بوده است. در نیم قرن گذشته به دلیل گرانی و کمیابی، کمتر در تولید گزهای معمول در بازار استفاده می شود. البته در گزهای با کیفیت برخی از تولیدکننگان، عصاره گیاهی دیگری یا از رده همان « مان » جایگزین شده است. اما گز انگبینی ویژه کرمانی که با مواد گزانگبین و مقدار لازم و چشمگیر 10% ماده اصلی گزانگبین و گز پسته ای تهیه می شود محصولی بسیار خاص و با کیفیت بی نظیر و غیر قابل رقابت از نظر عطر و مزه و خاصیت می باشد.

گز انگبینی از کجا بخریم؟ گز بدون شکر را از کجا تهیه کنیم؟

برای افرادی که می پرسند گز انگبینی از کجا بخریم، گز انگبین را می توانید با بهترین کیفیت و سریع ترین زمان ممکن با خرید اینترنتی گز اصفهان از فروشگاه آنلاین گز کرمانی به آدرس kermanigaz.ir با حداقل هزینه ارسال به سراسر ایران یا از طریق سفارش تلفنی تهیه نمایید.

خرید گز از فروشگاه های گز امکان پذیر است اما گز کرمانی اصفهان با فروش گز در شعب گز کرمانی اصفهان و عاملین فروش سراسر کشور، این اطمینان را به شما می دهد که گز با مواد درجه یک محصولات برتر و با کیفیت، تولید و به مشتریان عرضه میکند.

نکته قابل توجه دیگر این است که در گز بدون شکر انگبینی ویژه کرمانی به جای شکر از انگبین و ترنجبین استفاده و درصد انگبین آن خالص و واقعی می باشد.

هم اکنون انواع گز انگبینی پسته موجود در شعب گز کرمانی عبارتند از گز بدون شکر چهارفوق ویژه انگبینی، گز لقمه ای انگبینی و گز آردی انگبینی تحت نظر آزمایشگاه کنترل کیفی مجموعه در این شرکت تولید می گردد.

گز کرمانی به علت استفاده از بهترین مواد اولیه و دقت در خرید مغزیجات درجه یک، عدم استفاده از مواد شیمیایی و نگهدارنده، استفاده از طعم و بافت دهنده های قدیمی و سنتی این صنعت مانند انگبین ، شیرخشت و عسل و … و نیز توان فنی بالا و تعهد به هنر گز سازی و تولید محصول بی نظیر در طعم، بافت و عطر انتخابات برتر اصفهانی ها و علاقه مندان به این شیرینی اصیل ایرانی می باشد و نزدیک به 120 سال سابقه فعالیت مستمر بدون هیاهوهای تبلیغاتی مؤید این امر و مهر تأییدی بر این است که گز کرمانی جزو معروف ترین برندهای گز اصفهان و در واقع به عنوان بهترین گز فروشی اصفهان شناخته شد.

انگبین یا گز انگبینی نوعی «مان» است که از هم‌زیستی نوعی حشره‌ی مولد انگبین با گون تولید می شود و در گذشته از مواد اصلی تولید گز بوده است. در نیم قرن گذشته به دلیل گرانی و کمیابی، کمتر در تولید گزهای معمول در بازار استفاده می شود. البته در گزهای با کیفیت برخی از تولیدکننگان، عصاره گیاهی دیگری یا از رده همان «مان» جایگزین شده است. اما گز آردی انگبینی ویژه کرمانی که با مواد گزانگبین و مقدار لازم و چشمگیر 10% ماده اصلی گزانگبین و گز آردی پسته ای تهیه می شود محصولی بسیار خاص، با کیفیت، بی نظیر و غیر قابل رقابت از نظر عطر و مزه و خاصیت می باشد.

1 دیدگاه در “همه آنچه باید در مورد گز فوق ممتاز انگبینی کرمانی بدانید

  1. ایرج رضایی گفت:

    سلام. واقعا گز کرمانی عالی عالیه دستتون درد نکنه خسته نباشید برای خریدش به همه توصیه میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *